ניהול סיכונים בהתחדשות עירונית – משרד עורכי דין אביב טסה

ניהול סיכונים בתהליכי התחדשות עירונית: תביעות משפטיות והשלכות על הפרויקט

אחד הכלים העומדים לרשות רשויות מקומיות לשיפור מצב הנדל”ן בשטחן, הם פרויקטים של התחדשות עירונית. במסגרתם, הורסים מבנים ישנים ובונים במקומם מבנים חדשים, גדולים יותר או משפרים מבנים קיימים על ידי הוספת קומות ודירות, וכן משדרגים את העיצוב והתכנון שלו. כשניגשים לפרויקט כזה אחד הדברים שצריך לבצע זה ניהול סיכונים והתנהלות נכונה מול תביעות משפטיות אפשריות. אנחנו במשרד עורכי דין אביב טסה, מתמחים בתחום זה ומציעים לכם את שירותנו!

תביעות בהתחדשות עירונית

פרויקטים של התחדשות עירונית לא פעם מתקשים להתקדם, בשל העובדה שדיירים אשר מתגוררים במבנה מתנגדים לו מסיבות שונות:

  • חוסר אמון בתהליך, בין אם זה בגלל היזם ובין אם זה בגלל משך הזמן שהוא לוקח.
  • חששות לגבי מה יהיה במהלך הפרויקט (בפרט אצל דיירים מבוגרים שצריכים לעבור דירה) או לאחריו (עלייה בעלויות התחזוקה והארנונה של המבנה).
  • חוסר רצון לחתום על מסמכים משפטיים מחייבים.

ישנם פתרונות נקודתיים לכל אחת מהבעיות או לבעיות אחרות שעלולות כתוצאה מהסירוב של הדיירים. בין היתר ניתן גם לפנות להליך משפטי, במידה ואושרה תב”ע והוכרז על המקום כפרויקט של התחדשות עירונית. אך יש לקחת בחשבון שהדיונים המשפטיים עלולים לקחת זמן וזה יכול להשפיע על כל הפרויקט.

 

 

תביעות עיכוב בבנייה

מעבר לעובדה שיזמים נדרשים להתמודד עם מצב של דיירים סרבנים, הם עלולים להתמודד גם עם סיטואציה בה יש עיכובים בבנייה, בין אם זה כתוצאה מהשפעות חיצוניות (מצב ביטחוני, מצב כלכלי) או כתוצאה מסיבות פנימיות (שינוי בהיתר הבנייה, איתור כשלים בבנייה).

זו סיטואציה שיש צורך לדעת כיצד לנהל אותה, מאחר והיא עלולה להשפיע על הפרויקט באופן מעשי אך גם עלולה לייצר בהמשך תביעות משפטיות מצד הדיירים, שישפיעו על היזמים בהיבט הכלכלי ובהיבטים אחרים. לכן ניהול סיכונים בתהליכי התחדשות עירונית חייב לקחת בחשבון אפשרויות אלו.

 

משרד עורכי דין אביב טסה על ניהול סיכונים בהתחדשות עירונית

תביעות באיחור מסירה

אחד הסיכונים שיזמים בפרויקטים של התחדשות עירונית צריכים לקחת בחשבון, זה עיכוב במסירה של הנכס לרוכשים. עיכוב זה יכול להביא גם לעלייה בעלויות הפרויקט מצידם וגם לתביעות משפטיות מצד הרוכשים.

על פי החוק, אם חל עיכוב של 8 חודשים, אז הקבלן מחויב לשלם פיצויים לדיירים בגובה של 150% דמי שכירות על נכס דומה בגודל ובמיקום. מעבר ל-8 חודשים, גובה הפיצויים יפחת ל-125%.

לכן, יש לנהל נכון את לוח הזמנים ולהשאיר מרחב זמן גמיש בשביל לא להתקבע על מועד מסוים ולא לעמוד בו.

 

משרד עורכי דין - אביב טסה לוגו

פנו אלינו למידע משפטי נוסף

אנחנו במשרד עורכי דין אביב טסה, מתמחים בכל מה שקשור לניהול סיכונים וכן תביעות בהתחדשות עירונית. אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום ולקבל מאיתנו את כל המידע הנדרש בנושא וייצוג משפטי ברמה הגבוהה ביותר. צרו קשר ונקבע מועד לפגישה.

 

למה אנחנו?
ניסיון

מעל 20 שנות ניסיון בתחום

מקצועיות

ליווי אישי ומקצועי לכל אורך הדרך

שירות

זמינים לשירותכם במהלך התהליך

איכות

צוות המשרד מיומן איכותי ואמין

אספקה

התחייבות לעמידה בזמנים

טכנולוגיה

שימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים

 

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן