בוררות בהתחדשות עירונית

פרויקט התחדשות עירונית כולל נקודות השקה בין גופים, יחידים וקבוצות. מכוח הפעילות המשותפת עלולים להתגלע סכסוכים בקרב הדיירים בינם לבינם, בין דיירים לאנשי מקצוע, בין דיירים ליזם ובין דיירים לבין ועדה מקומית/רשות מקומית. 

חילוקי דעות אלו הינם דברים שבכל יום, אולם בפרויקט התחדשות עירונית, בשונה מסכסוכים בלתי פתורים אחרים – ישנה משמעות רבה למומנט הזמן בתהליך. כאן מגיע לידי ביטוי תפקידה של הבוררות לייעול וקיצור תהליכים בכל הנוגע להסכמת הצדדים לאופן ואופי התהליך. בוררות בהתחדשות עירונית – החלופה האלטרנטיבית להליכים משפטיים ארוכי טווח.

התקדמות מואצת בתחום ההתחדשות העירונית

לפי נתוני הרשות להתחדשות עירונית, עד סוף 2022 אושרו 112 אלף תוכניות פינוי בינוי רק במחוזות מרכז ות”א מה שמעיד על תנופת עשייה רחבת היקף בכל רחבי הארץ. אולם, עם הורדת תוכניות ההתחדשות העירונית לפסים מעשיים, עשויה התנופה במקרים רבים להיתקל בחומות בצורות של חוסר הסכמה בין גורמים שונים הקשורים בתהליך מה שעשוי לגרום לעיכובים משמעותיים ואף להסב נזק לפרויקט. 

מדוע פרויקט התחדשות עירונית הוא פרויקט כה מורכב? ואיך ניתן להתגבר על בעיות הנובעות מסכסוכי שכנים, סכסוכים בין הדיירים לרשויות העירוניות ועוד?

BDi CODE
נשמח להיות בקשר

מורכבות הפרויקט בתחום ההתחדשות העירונית

אם נראה היה שהתהליך עד להשגת אישורי הבנייה עבור פרויקטים בתחום התחדשות עירונית הוא החלק הקשה בסיפור, באו חילוקי הדעות בין צדדי הפרויקט ולימדו אותנו פרק בעיכובי בנייה ובהליכים משפטיים שגוררים רגליים במשך שנים ובמקרים רבים גורמים לנזקים שונים לפרויקט.

פרויקטים של התחדשות עירונית מטבעם הם פרויקטים מורכבים, מסובכים ורגישים ביותר מבחינה משפטית וכרוכים באינטראקציה בין שלל גורמים לרבות דיירי המבנים, אנשי המקצוע, היזם והרשויות העירוניות.

מדובר בפרויקטים נושאי סיכון, חוסר וודאות ואמוציות במינון גובה, המורכבות הזו במקרים רבים מוליכה את הפרויקט לכיוון של סכסוכים משפטיים העלולים לגרור את הנוגעים בדבר להליכים של שנים ארוכות בבית המשפט. 

בוררות בהתחדשות עירונית - פתרון מהיר ומקצועי

לאחר שהוצגו הקווים הרגישים המאפיינים רבות מתוכניות הפינוי בינוי והתמ”א והובן כי פנייה למערכת המשפט היא פתרון לקוי העשוי לארוך שנים ארוכות ולגרום לנזקים מהותיים בפרויקט, יש לעמוד על פתרון יעיל ואפקטיבי שמקצר בצורה משמעותית הליכי סכסוך ומציע פתרון אמיתי ומהיר: בוררות בהתחדשות עירונית.

יתרונות הפנייה לבוררות בהתחדשות עירונית

התמחות בתחום המחלוקת

הליכי בוררות מאפשרים לצדדי המחלוקת למצוא פתרון אופטימלי לסכסוך באמצעות בורר בעל התמחות בתחום הקשור בתחום הספציפי בו נידונה הסוגייה. כך ניתן לדוגמה לשכור את שירותיו של בורר המומחה בתחום השמאות, האדריכלות, ההנדסה ועוד. במקרים אלו, לאיש מקצוע בתחום הגישור שלו ידע בענף המדובר – יתרון רב לפתרון הבעיה ביעילות לשביעות רצון כל הצדדים.

חיסכון בזמן ועלויות

פניה לבורר במקרה של מחלוקת בין צדדים בפרויקט מונעת פנייה לבית המשפט ויישוב סכסוך במשך שנים ארוכות תוך עיכוב הפרויקט וכן בוררות מסייעת בחיסכון בעלויות רבות הקשורות בהידיינויות בבתי משפט או בפני המפקח.

קידום תהליכים בדיסקרטיות מקסימלית

הליכי בוררות מתבצעים בדלתיים סגורות מה שמאפשר לשני הצדדים ליישר את ההדורים בצורה שאינה גלויה לעין כל ולהגיע להסכמות מתוך כבוד הדדי ללא כל פרסום. יתרון זה מהווה סיבה נוספת לבחירה בהליכי בוררות על פני דיון בבית המשפט.

פתרונות ומנגנונים להתגברות על סכסוכים במהלך השלמת פרויקטים של התחדשות עירונית

על מנת לייצר קרקע פורייה להצמחת פרויקט התחדשות עירונית, חשוב מאוד להגיע לחתימה של כל הצדדים על הסכם של פנייה להליך בוררות בכל מקרה של מחלוקת. מראש, על הצדדים להסכים על האופן בו ייערך הדיון המקוצר ולוח המזנים לקבלת החלטות . מנגנון זה מאפשר פתרון יעיל ומהיר המוסכם מראש.

במקרה של מחלוקות כלכליות או עסקיות יש לקבוע מדיניות של בוררות בזק שבאמצעות הליך מקוצר לא תפגע בלוח הזמנים של פרויקט ההתחדשות העירונית.

במידת האפשר יוחלט כי הסכסוכים ייפתרו בהתבסס על דרכי שלום, פשרה והידברות.

עו”ד אביבי טסה בעל ניסיון רב בתחום הבוררות בפרויקטי התחדשות עירונית, מדגיש כי מניסיונו, שימוש בבוררות לפתרון סכסוכים בתחום זה מהווה פתרון יעיל במיוחד החוסך לכל הצדדים זמן יקר לצד משאבים ועלויות ומאפשר את קידום הפקטורים עד להשלמתם במהירות ככל האפשר.

משרד עו"ד אביב טסה - מומחיות בבוררות בפרויקטים של התחדשות עירונית

משרד עו”ד אביב טסה מדורג בין המשרדים המובילים בישראל בתחום ההתחדשות העירונית. ברזומה המשרד – קידום עשרות פרויקטים בתחום תוך שימוש בכלי בוררות וגישור למציאת פתרונות יעילים עבור סוגי מחלוקות שונים בתחום ההתחדשות העירונית. 

משרד עו”ד אביב טסה מתאפיין בבקיאות וידע רב בכל הנוגע למקרקעין בכלל ולבוררות בתחום התחדשות עירונית בפרט. נתונים אלו מאפשרים לעורכי הדין במשרד להציע שירותי בוררות לקידום פרויקטים בהתחדשות עירונית בצורה המקצועית והטובה ביותר. 

המשרד מספק ליווי של דיירים, יזמים וקבוצות בתהליכי התחדשות עירונית ומייצר מנגנונים וכלים לפתרון סכסוכים עוד לפני תחילת הפרויקט. מעוניינים לקדם פרויקט התחדשות עירונית בצורה יעילה ונכונה? פנו עוד היום למומחי הבוררות של משרד עו”ד אביב טסה והבטיחו תהליך מהיר ויעיל לצד חיסכון בזמן ועלויות.

למה אנחנו?

ניסיון

מעל 20 שנות ניסיון בתחום

מקצועיות

ליווי אישי ומקצועי לכל אורך הדרך

שירות

זמינים לשירותכם במהלך התהליך

איכות

צוות המשרד מיומן איכותי ואמין

אספקה

התחייבות לעמידה בזמנים

טכנולוגיה

שימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים

לקוחות ממליצים
ראובן הרשקוביץ
ראובן הרשקוביץ
63 סקירות
קרא עוד
המשרד המקצועי ביותר לתמ"א 38
Barry Ravid
Barry Ravid
142 סקירות
קרא עוד
משרד מצויין
Meir Giles Hazon
Meir Giles Hazon
159 סקירות
קרא עוד
משרד עורכי דין מוביל בתחום הנדל"ן
שגיא לביאוב
שגיא לביאוב
קרא עוד
ערן יצחק
ערן יצחק
192 סקירות
קרא עוד
Ido Bahbut
Ido Bahbut
קרא עוד
הקודם
הבא
דילוג לתוכן